Promowanie artykułów spożywczych i dla gastronomii to wiele możliwości rozwoju dla tego typu marki! Jeśli masz już stronę internetową, warto zadbać, aby wyświetliła się większej liczbie odbiorców i potencjalnych klientów. Pamiętaj, że dzięki SEO możesz walczyć o klientów nawet z dużymi supermarketami prowadzącymi sprzedaż online. Sprawdź, czy Twoja strona internetowa lub sklep internetowy zawierają już elementy pozycjonowania, czy trzeba zainwestować w dobre zmiany.
Jakie korzyści płyną ze skutecznego pozycjonowania?
Działania SEO to takie, które mają na celu w sposób bezpłatny sprawić, że strona internetowa lub sklep internetowy będą wyświetlały się jako jeden z pierwszych wyników po wpisaniu przez użytkownika określonej frazy w Google.
Gdy wprowadzisz działania SEO, zyskujesz między innymi:
ruch na Twojej witrynie,
zwiększoną rozpoznawalność i promocję marki w Internecie,
poprawę wyników sprzedaży ze względu na zdobycie nowych klientów,
długotrwałe, mierzalne efekty,
zaufanie klientów.
Jakie działania SEO można wykorzystać?
Do działań wspomagających pozycjonowanie zalicza się między innymi:
dobranie popularnych w branży gastronomicznej słów kluczowych (sprawdzisz, jakimi wyrażeniami posługują się odbiorcy, korzystając z Sentuo czy Semstrom lub Google Search Console),
tworzenie wartościowych treści, które zawierają odpowiedzi na pytania klientów i są wyczerpujące, pisane prostym językiem korzyści (to szczególnie ważne dla firmy oferującej produkty spożywcze i dla gastronomii, ponieważ musi bardzo dokładnie informować o składach, możliwościach uczulających, datach zdatności do spożycia i innych tym podobnych rzeczach),
optymalizacja techniczna witryny mająca na celu uproszczenie odbiorcom korzystania z niej (proste adresy URL, mapa strony, linkowanie wewnętrzne między podstronami, przyciągające odbiorców meta dane, szybkość ładowania witryny, certyfikat SSL zapewniający użytkownikom bezpieczeństwo na stronie),
wartościowe linkowanie zewnętrzne do forów i portali gastronomicznych, stron partnerów biznesowych itp.
Stosując tego typu działania on-site i off-site, w pełni wypozycjonujesz stronę firmową lub e-sklep i wypromujesz firmę w Internecie.
Jak jeszcze można promować produkty spożywcze i dla gastronomii w sieci?
Jeśli chcesz działać bardzo szybko, zwiększając diametralnie w ciągu kilku chwil liczbę wyświetleń Twojej firmowej strony lub e-commerce, możesz zastosować płatny system reklamowy Google.
Google Ads to możliwość osiągnięcia jednego z pierwszych wyników wyszukiwania, promowania produktów, stosowania banerów czy linków sponsorowanych prowadzących do Twojej strony lub e-sklepu, w różnych miejscach w sieci.
Google Ads to korzyści, takie jak:
możliwość kierowania reklam do konkretnych osób, potencjalnie interesujących się produktami spożywczymi lub dla gastronomii,
kontrola efektów i kosztów kampanii,
zwiększenie świadomości marki oraz promocja firmy w sieci.
Promując firmę i jej artykuły spożywcze oraz dla gastronomii, warto skorzystać z działań pozycjonujących SEO i wspierać je dodatkowymi działaniami jak wizytówka Google Mój Biznes, Social Media czy E-mail Marketing.