Jeśli prowadzisz firmę, promocja w Internecie to coś, co powinieneś zastosować. Nie ma znaczenia, czy oferujesz usługi (na przykład kursy) stacjonarne czy online. Rodzajów promocji jest wiele, ale warto dostosować je do konkretnego rodzaju produktów. Do promocji kursów i szkoleń z pewnością sprawdzi się dobrze wypozycjonowana strona internetowa (być może nawet z możliwością zakupu), Google Ads, Social Media czy e-mail marketing.
Jak mieć dobrą stronę internetową?
Jeśli decydujesz się sprzedawać online kursy, dobra strona internetowa, z pomocą której będzie można to robić, będzie niezbędna. Aby klienci trafili na Twoją stronę, powinna być:
atrakcyjna wizualnie, zawierająca wiele zdjęć, grafik i filmów,
bogata w słowa kluczowe, które są w danym okresie popularne w tematyce edukacji i kursów,
zawierająca treści, które wyczerpująco odpowiadają na pytania użytkowników i przyszłych klientów,
zoptymalizowana pod względem technicznym,
prosta w użytkowaniu (proste adresy URL, mapa strony, linkowanie do podstron),
responsywna – otwierająca się tak samo prawidłowo zarówno na smartfonach, jak i komputerach,
bezpieczna w użytkowaniu – certyfikat SSL,
szybka w ładowaniu,
linkująca do wartościowych zewnętrznych treści jak edukacyjne artykuły sponsorowane, fora internetowe o tematyce edukacyjnej, portale edukacyjne.
Warto również pisać blog. Możesz tam opisać dokładnie to, czego chcesz nauczyć klientów w konkretnych kursach, dawać porady dotyczące uczenia się, udostępniać fragmenty szkoleń w celu zachęcenia do skorzystania z pełnej oferty. Pamiętaj, że jeśli chcesz nauczać, musisz stworzyć ekspercki autorytet. To Twoja wizytówka i ważny element promocji firmy w Internecie.
Jakie formy promocji zastosować w edukacji?
Google Ads to system reklam płatnych, które pozwalają nie tylko na zdobycie pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania, ale również na przedstawianie użytkownikom reklam w formie banerów, linków sponsorowanych, remarketingu, poszczególnych produktów (usług).
Główną zaletą Google Ads jest to, że reklamę możesz skierować do konkretnych osób, które prawdopodobnie będą zainteresowane Twoimi kursami. Masz także pełną kontrolę nad efektami i kosztami przeprowadzanej kampanii i zwiększasz świadomość marki wśród wszystkich użytkowników oraz promujesz firmę.
Mówi się, że gdy nie ma Cię w Social Mediach, to nie istniejesz. Oznacza to w praktyce tyle, że w Social Mediach jest bardzo wielu użytkowników, którym można zaprezentować ofertę. Możesz kierować bezpłatne treści do wszystkich, ale również poprzez płatny system reklam dotrzeć do konkretnych osób, które zainteresują się ofertą. Social Media to również dobre miejsce do komunikacji z klientami i wymiany doświadczeń między nimi a marką. Dobrym tipem na zwiększenie sprzedaży może być zaproszenie ich do tworzenia kursu. Pytaj o kwestie graficzne, kontentowe, case studies. Zaangażowanie w proces tworzenia będzie miało pozytywne skutki dla marki i jej wizerunku. Promocja firmy na Facebooku czy Instagramie to potężne narzędzie.
E-mail Marketing to również dobry sposób na utrzymywanie kontaktu z klientami. Możesz z jego pomocą wysyłać specjalne rabaty na kursy, czy wypuścić jakiś edukacyjny newsletter, którym zachęcisz do zakupu kursu rozwijającego te treści.
Dobry i skuteczny plan promocji firmy zawiera co najmniej kilka działań promocyjnych. Stwórz własne połączenie i czekaj na zaskakujące efekty.