Strona główna
Jak promować instytucje i administrację w sieci?

Jak promować instytucje i administrację w sieci?

04.05.2023

Jak promować instytucje i administrację w sieci?

Promocja różnego rodzaju instytucji i administracji publicznej nie jest zadaniem łatwym. Warto jednak dowiedzieć się o możliwościach zastosowania działań promocyjnych. Tak samo, jak w przypadku firm nastawionych na zysk, tak i w przypadku działalności publicznych, należy zadbać o pozytywny wizerunek i dostarczanie klientom szczegółowych i dokładnych informacji. W dobie, gdy niemal wszystko już istnieje w Internecie i jest on chętnie używanym narzędziem, warto wejść w ten świat i docierać do odbiorców w przyjaźniejszy dla nich sposób. Buduj markę nie jako „zimny i nieczuły, oddalony od człowieka urząd”, ale jako instytucja dla obywatela, blisko niego.

Jak można promować instytucje i administrację?

Jeśli tworzysz jakiś projekt, który wymaga zaproszenia ludzi (na przykład w określonej grupie wiekowej), możesz zastosować system reklamowy Google Ads. Pozwala on na:

  • skierowanie reklamy do konkretnych osób

  • możliwość śledzenia efektów oraz kosztów kampanii,

  • zwiększenie świadomości i ocieplenie wizerunku firmy w sieci,

  • zróżnicowane formy reklam (linki sponsorowane, banery, produkty i inne).

Wizytówka Google Moja Firma to w przypadku instytucji i administracji obowiązkowy element promocji. Dzięki niemu można:

  • przekazać odbiorcom wszystkie najistotniejsze informacje o instytucji, takie jak adres, numer telefonu, e-mail oraz opinie, a dzięki Mapom Google odbiorca łatwiej trafi do każdego urzędu czy innej instytucji,

  • działać na rzecz wizerunku firmy w Internecie,

  • dotrzeć do większej liczby osób lokalnie, w danym obszarze administracyjnym konkretnego urzędu lub instytucji.

Social Media to może nieoczywisty dla tej branży, ale dobry i skuteczny środek promocji dla instytucji i administracji.

  • możliwość dotarcia do dużej liczby odbiorców,

  • szansa na lepsze poznanie potrzeb klientów,

  • możliwość bezpłatnego publikowania treści,

  • budowanie rozpoznawalności firmy w sieci.

Media społecznościowe to możliwość zdecydowanego zbliżenia się do odbiorców. Pamiętaj, żeby stosować zróżnicowane formy komunikatów i mieć przygotowaną sprawną moderację na portalach, których używasz oraz komunikację kryzysową, aby móc postępować zgodnie z nią w razie potrzeby.

Strona internetowa – czy warto?

Strona internetowa to wizytówka każdej organizacji w sieci. Dzięki niej można

  • kreować wizerunek według potrzeb (każda firma w sieci może go ocieplać lub działać na sposób ekspercki, by zyskać autorytet),

  • utrzymywać kontakt z odbiorcami (dostarczasz im informacje, oni mogą wysyłać formularze kontaktowe lub wiadomości na czacie),

  • prezentować usługi (to szczególnie ważne, aby wszelkie wnioski, możliwości ich składania, różnego typu programy były wyczerpująco opisane w przystępny sposób),

  • korzystać z dostępu do informacji 24/7, bez ograniczeń, dzięki czemu można o dowolnej porze na przykład przygotować się do wizyty w urzędzie, pobrać i wydrukować odpowiedni wniosek czy wysłać go zdalnie,

  • analizować statystyki – nie zapominaj o tej opcji, ponieważ dzięki niej możesz się dowiedzieć, czego najbardziej potrzebują odbiorcy, gdzie brakuje jakichś informacji lub co jeszcze może być na tej stronie potrzebne.

Korzystaj z dostępnych możliwości i promuj instytucje i administrację!